דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש 

מאת    [ 03/01/2012 ]

מילים במאמר: 331   [ נצפה 2104 פעמים ]

דודי שמש כאמור הינם מתקנים לחימום מים אשר ממוקמים בדרך כלל בגג הבית או הבניין. למעשה הם ממוקמים במקום הכי גבוה שניתן בכדי שיהיו כמה שיותר קרובים לשמש שכן פעולת חימום המים עצמה מתבצעת על ידי קליטת הקרניים של השמש. דוד השמש מורכב למעשה משני חלקים עיקריים: הראשון זה מתקן המים אשר עשוי מחומר מוליך חום איכותי, בדרך כלל ברזל שכאשר קרני השמש "יפגעו" בו, המים בפנים התחממו מהר. החלק השני זה הקולטים עצמם שתפקידם למשוך את קרני השמש למתקן.

דוד שמש זוהי המצאה ישראלית ואולי אחת החשובות שבהם. כמעט בכל הבתים בישראל קיימים דודי שמש ואין כל ספק שמדובר על מצרך הכרחי בכל בית אב וחשוב מכך, הוא גם חסכוני ביותר שכן הוא לא עובד על חשמל אלא על ניצול אנרגיה הסולארית של השמש כך שגם מבחינת איכות הסביבה הוא אפקטיבי ביותר.

אמנם החל מ-1976 בכל בית ובניין מחויבים להתקין דודי שמש אך עדיין ישנם בתים בהם משתמשים בדודים חשמליים. הסיבה לכך היא מן הסתם כי יש לא מעט בתים אשר נבנו לפני 76 אך מרביתם כבר התקינו דודי שמש שכן הדבר הרבה יותר משתלם. דוד חשמלי יכול לעלות לכם מאות שקלים בשנה במקרה הטוב. במקרה שאתם משפחה עם מספר נפשות ומתקלחים יותר מפעם ביום, ההוצאה יכולה להגיע בקלות גם ללמעלה מ-1000 שקלים.

מחירי התקנת דודי שמש נעה בין 500-1500 שקלים שזה על פניו נשמע אולי יקר אך למשך זמן זה בהחלט משתלם בעיקר לנוכח העובדה כי מרבית החברות הסולאריות המתמחות בהתקנת דודי שמש מספקות אחריות של 7-10 שנים (זאת בהנחה שמדובר בחברה רצינית ומקצועית בתחום דודי שמש). כמובן שמלבד האחריות, חשוב כי ההתקנה עצמה תתבצע בצורה המקצועית ביותר לכן יש לפנות למתקיני דודי שמש מוסמכים בעלי תעודות הסמכה ואין מה להתייבש מלבקש לראות אותם.

ישנם לא מעט בתים שיש דודי שמש ישנים אשר זקוקים לתיקון. בדרך כלל מדובר על ניקוי האבנית ואטימת נזילות. כאשר מדובר על תיקון דודי שמש המחיר יכול להגיע גם למאות שקלים והאחריות שמרבית החברות מציעות הוא לשנה. ברוב המקרים, כאשר מדובר על דוד שמש ישן במיוחד עדיף כבר להחליפו מאשר לתקן אותו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב